Het dak:
Er is een eerste opzet gemaakt om de omvang en hoogte van het dak te bepalen. Het dak is beeldbepalend voor het totale uiterlijk van de boot.
Daarom zal het gemaakt worden waarbij de hoogte beperkt variabel wordt. Het gebruikte materiaal wordt aluminium sandwich platen, dit heeft een groot gewicht voordeel en is sterk en strak. Het wordt verder afgewerkt met een houtenlijst die de zeeg van de boot accentueert.
De ketel:
Voor de twee jaarlijkse keuring door Lloyds is de ketel opengemaakt en ontdaan van ketelsteen. De appendages worden gereinigd en nagelopen. De manometer en de veiligheid worden getest op een juiste werking. De komende weken wordt de ketel weer in elkaar gezet en gereed gemaakt voor opslag in de winter.
De machine:
Voor de machine wordt een nieuwe krukas gemaakt van C45 staal. Vanuit een massief stuk rond is een krukwang voor gefreesd. De krukwang wordt binnenkort naar de maat gefreesd waarna de onderdelen samengesteld worden door het aan elkaar te krimpen. De krukas wordt daarna nageslepen naar de juiste maten.